zondag 21 juli 2013

Frustratie en durf te vragen!!

Grrr.... dacht dat ik redelijk kon haken maar loop nu toch tegen een probleempje aan. Bezig met het koetje uit Bungelknuffels haken maar om een af andere reden lukt het mij niet om de armpjes en beentjes goed voor elkaar te krijgen.
Ik snap niet hoe ik verder moet nadat ik 5 vasten in de laatste vasten van de ketting heb gehaakt. Je moet dan meerdere naar 10 vasten, dit snap ik ook nog een beetje maar dan komt mijn probleem: ik heb het gevoel dat ik dan de goede kant van het voetje aan de binnkenkant krijg. Grr nu al een hele zondag middag aan het prutsen.... Wie heeft deze schattig beestjes ook gehaakt of kan mij hiermee helpen???
Echt het is om gek van te worden ...

Liefs Jacqueline

8 opmerkingen:

  1. Ik kan je daar helaas niet mee helpen, heb het patroon niet. Snap dat je daar helemaal kriebelig van wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jacqueline, als je een foto plaatst van je probleem is het een stuk duidelijker (met de tekst erbij van wat je niet lukt). het is volgens mij gewoon een dun lang stuk voor de poot en dan heel veel (zoals misschien van 5 naar 10, in elke vaste 2 vasten) om de ronde vorm van de dikke poten te krijgen. Ik wed, dat als je het op foto zet, er veel reacties komen om het uit te leggen. Wat ik eigenlijk altijd doe: lekker zelf verzinnen.
    Groetjes en succes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry,ook ik kan je niet helpen. Ik probeer er net als ANNASOER zelf maar iets van te maken en dat werkt vaak ook ;)

    Succes!!!

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het boekje. Morgen bekijk ik het en laat iets weten.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb een pootje gemaakt. Is niet moeilijk. Heb er wat foto's van gemaakt. Ik stuur je straks een mail.

      Groetjes,
      Jeanine

      Verwijderen
  5. Ik kan je ook niet helpen helaas, daarom begin ik niet aan die priegeldingen, ik word er bij voorbaat al nerveus van ....:-)

    Liefs
    Marjo

    PS Hoe gaat het nu met je ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jacqueline, ik heb het boekje ook en heb het even tot bij mij genomen. Ik ga je het op mijn manier trachten uit te leggen, hopelijk heb je er wat aan.Je hebt je arm gehaakt 18 lossen en dan terug gehaakt. Dan heb je 17 vasten. In die laatste vasten haak je dus je 5 vasten. De volgende toer haak je in elke vaste twee vasten. Je hebt dan een ronde van 10 vasten. Toer 3 haak je in de eerste vaste 1 vaste. In de tweede vaste haak je twee vasten. zo ga je verder. Dus steeds 1 vasten, daarna in de volgende steeds twee vasten. Zo heb je 15 vasten in op de volgende toer. Is het een beetje duidelijk?
    Anders laat je maar iets weten.
    Grtjs
    Daniƫlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jacqueline, Ik zie nu je berichtje pas. Ik vroeg me af of het gelukt is met de armpjes en beentjes van de bungelknuffels. Je haakt inderdaad de ketting van lossen terug met vasten. In de laatste losse (van de ketting) haak je de 5 v van toer 1(zoals je normaal begint met het bv. een lijfje). Daarna haak je in de 1e v (van de 5v van toer 1)verder. In elke v haak je vervolgens 2v. Je hoeft het werk niet om te keren. Hopelijk is het zo een beetje duidelijker. Groetjes, Monique Vos

    BeantwoordenVerwijderen